Hala Targowa i wiadukt Kolei Karola Ludwika (HP) – miejsce, gdzie wielka historia spotyka się z codziennością, stare z nowym, a dawny Kraków ze swoimi niegdysiejszymi przedmieściami. Do 1910 r. Grzegórzki były bowiem osobną gminą, a tory kolejowe wyznaczały granicę między nią a samym miastem. Masywny pięcioprzęsłowy wiadukt kolejowy, dominujący nad okolicą, zbudowany został w latach 1861–1863 przez Kolej Karola Ludwika nad korytem „Starej Wisły” (do XVII w. główny nurt Wisły przebiegał dzisiejszą ul. Dietla i al. Daszyńskiego; potem była to raczej „Martwa Wisła” – bagniste bajoro i przyczyna wielu epidemii w mieście). Linia kolejowa, która tam przebiega, od ponad 150 lat łączy Kraków ze wschodem (Tarnów, Przemyśl) i południem (Skawina, Zakopane, Bielsko-Biała). W wyniku obecnej rozbudowy wiadukt się poszerzy do czterech torów. Ma tu powstać także dodatkowy przystanek kolejowy.
Plac Grzegórzecki po wschodniej stronie mostu był od wieków miejscem, gdzie najrozmaitsi kupcy rozkładali swoje stragany. Aby uporządkować tutejszy handel, władze Krakowa w latach 20. XX w. zdecydowały o wybudowaniu Miejskiej Hali Targowej. Nowoczesny, funkcjonalistyczny budynek według projektu Juliusza Dumnickiego oddano do użytku już w czasie niemieckiej okupacji w 1940 r.
Dziś w Hali Targowej mieści się duży sklep spożywczy, a plac obok niej jest nadal jednym z kilku krakowskich „targów pietruszkowych”, gdzie można dostać choćby świeże owoce i warzywa, kwiaty, nabiał oraz pieczywo. Z kolei w każdą niedzielę rano miejsce to staje się jednym wielkim targiem staroci, gdzie kupimy i stare kapsle, i stare meble. Natomiast wieczorami (aż do 2.00–3.00 nad ranem) można tu zjeść legendarne już kiełbaski z Niebieskiej Nyski!